آتش نشانی

مهار آتش سوزی پیکنیک

مهار آتش سوزی پیکنیک
مهار آتش سوزی پیکنیک

مهار آتشسوزی پیکنیک

پیدایش و تاریخچه آتشسوزی به دوره یک میلیون سال قبل از دوران پارینه سنگی می رسد این آتش از ابتدا تا کنون نقش بسزایی در زندگی بشر داشته است حتی به قدری با اهمیت بوده است که در برخی ادیان مانند بودا و زرتشتیان محترم بر شمرده می شود اما حریق و آتشسوزی در صورتی که ناخواسته به وجود آید ممکن است وسعت گرفته و خسارت  زیادی را به همراه آورد خاموش کننده های مختلفی برای مهار آتش مورد استفاده قرار میگیرد زیرا منشأ آتش می تواند مایعات اشتعال زا , گاز ها , جامدات و…. باشند از جمله عواملی که ممکن است منجر به حریق شود گاز های اشتعال زا مانند بوتان , هیدروژن , متان می باشد که در دسته گروه C قرار گرفته است یکی از تجهیزات پدید آورنده این نوع حریق پیکنیک است در این صورت چگونه می توان اقدام به مهار آتشسوزی پیک نیک نمود. شرکت تهران فایر تامین کننده تجهیزات آتش نشانی اطفای حریق با برترین برندهای وارداتی در خدمت شماست . از تامین تجهیزات تا تولید مانیتور آتش نشانی ، فوم چمبر ، آلارم ولو و…. کلیه تجهیزات دیگر با ما همراه باشید . در ادامه ما را داشته باشید با  :

  • چرا پیک نیک منفجر می شود ؟
  • بهترین روش مهار آتشسوزی پیک نیک
  • خاموش کننده مناسب آتشسوزی گروه C

چرا پیک نیک منفجر می شود ؟

کلاس حریق آشسوزی گروه c مختص به مواد اشتعال زا مانند گار بوتان , گاز هیدروژن , گاز متان و…. می باشد این نوع آتشسوزی اکثرا در جایگاه های سی ان جی و یا توسط تجهیزاتی مانند کپسول ها , پیک نیک و… رخ می دهد در آتشسوزی های ناشی از کپسول گازی و یا پیک نیک در چند حالت اقدام به انفجار می کنند اول اینکه شیر بسته بوده و در معرض حرارت قرار گیرد که در صورت جنبش مولوکولی و فشار درون انفجار پدید می آید مورد بعدی سر پیک نیک و کپسول است که معیوب بوده و شعله به درون این ابزار کشیده شود .اما بهترین  روش مهار آتشسوزی پیک نیک چیست ؟

بهترین روش مهار آتشسوزی پیک نیک

بهترین روش مهار آتشسوزی  پیک نیک و کپسول سرد کردن و قطع کردن منشأ آتشسوزی که همان گاز است می باشد قطع کردن یعنی اینکه شیر گاز را توسط پارچه ای خیس که به دور دستمان بسته ایم بست در روش سرد کردن نیز بهتر است برای کاهش جنبش مولکولی گاز و در نتیجه عدم انفجار بر روی کپسول یا پیک نیک آب ریخت .

فروش بلدر تانک افقی تهران فایر

خاموش کننده مناسب آتشسوزی گروه C

خاموش کننده های پودری :

برای مهار آتشسوزی پیک نیک و در کل حریق مربوط به آتشسوزی گروه C می توان از کپسول های خاموش کننده پودری استفاده نمود این نوع در انواع پودر شیمیایی و پودر خشک بوده که پودر شیمیایی برای آتشسوزی های گروه A , B , C کاربرد دارد .

خاموش کننده های هالوژنه :

خاموش کننده های هالوژنه که با عنوان هالون نیز شناخته می شود شبیه به مایعی ذخیره شده درون کپسول بوده که با اختلال شیمیایی در آتش از پیشرفت ان جلوگیری و موجب اطفای حریق می گردد از این نوع علاوه بر کلاس C آتشسوزی در کلاس B حریق نیز مانند حریق هایی که منشأ الکتریکی دارند از جمله اتاق های سرور , اتاق کامپیوتر و….. استفاده می شود .

مهار آتش سوزی کلاس b

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *