آتش نشانی

تجهیزات خودروهای آتش نشانی شامل چیست ؟

تجهیزات خودروهای آتش نشانی شامل چیست ؟
تجهیزات خودروهای آتش نشانی شامل چیست ؟

تجهیزات خودروهای آتش نشانی

خودرو آتش نشانی وسیله ای است که به عنوان دستگاه اطفای حریق عمل می کند سوخت این ماشین بنزین است ؛ خودروهای آتش نشانی انواع مختلفی دارند مهم ترین هدف این خودرو ها حمل آتش نشانان و تجهیزات آتش نشانی به محل حادثه برای انجام عملیات امداد و نجات می باشد ؛ تجهیزات خودروهای آتش نشانی بهتر است که دارای سیستم های امنیتی و ایمنی مجهز به استاندارد روز باشد ؛ وسایل خودروهای آتشنشانی انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم . تهران فایر تامین کننده تجهیزات آب و فوم با تولید ، تامین و خدمات مربوط به شیرهای آتش نشانی و سایر تجهیزات در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • معرفی تجهیزات خودروهای آتش نشانی
  • تجهیزات فردی آتش نشانی
ساخت انواع فوم بلدر تانک آتش نشانی تا 30000 لیتر

معرفی تجهیزات خودروهای آتش نشانی

کپسول آتشنشانی :

یکی از مهم ترین تجهیزات خودروهای آتشنشانی , کپسول آتش نشانی است این دستگاه برای خاموش کردن آتش بوده و از خاموش کننده های آتش قابل حمل دستی است و با توجه به نوع آتش سوزی از ترکیبات مختلف مانند آب , پودرو گاز , دی اکسید کربن و بیورسال را با فشار بر روی آتش پخش می کند .

کوپلینگ آتش نشانی :

این ابزار برای اتصال بخش های مختلف سازه های آتش نشانی می باشد ؛ در واقع به ابزار اتصال دهنده شیلنگ آتش نشانی به تجهیزات آبرسانی کوپلینگ آتش نشانی گفته می شود , جنس کوپلینگ ها ممکن است از برنج , استنلس استیل , آلومینیوم و یا پلاستیک مقاوم باشد این اتصالات از یک طرف به شیر آب ؛ فوم یا گازوصل می شوند .

شیر هیدارنت :

شیر هیدرانت در خیابان ها در کنار پیاده روها یا مکان های پر رفت و آمد در سطح شهر به دو صورت زمینی و ایستاده به رنگ قرمز ساخته می شوند هنگام آتش سوزی می توان از آب این شیرها استفاده کرد برای باز و بسته کردن آنها از آچار مخصوص آتش نشانی استفاده می شود .

شیلنگ های فوق پیشرفته و حرفه ای آتش نشانی :

جنس این شیلنگ ها از لاستیک طبیعی بوده و مقاومت بالایی در شرایط مختلف دارند .

گوی ضد حریق :

از دیگر تجهیزات خودروهای آتش نشانی گوی ضد حریق است که توپ مانند بوده و هنگام آتش سوزی آن را به درون آتش پرتاب می کنند و پس از چند ثانیه ماده اطفایی از آن خارج شده و موجب اطفای حریق می شود .

اسپرینکلر یا آبفشان جزئی :

اسپرینکلر آتش جزئی از سامانه پاششی اطفای حریق بوده و هنگامی که اثری از آتش سوزی را تشخیص دهد مانند زمانی که دما فراتر از میزان مشخصی رود آب را تخلیه می کند این تجهیزات به طور گسترده استفاده شده و از نظر اتصال به سه نوع بالازن , پایین زن و بغل زن تقسیم می شوند .

جعبه آتش نشانی :

این جعبه محفظه ای توخالی بوده و برای نصب تجهیزات اطفای حریق در ساختمان نصب می شود جنس این جعبه معمولا از آهن یا فولاد است ؛ البته انواع دیگری از آنها از جنس فایبرگلاس و گاهی استیل و کروم نیز ساخته می شود ؛ این جعبه ها بسته به کاربرد و محل قرار گیری انواع مختلفی داشته و دارای محتویات و طرز استفاده متفاوتی نیز است , محتویات آنها شامل شیلنگ , قرقره آتش نشانی , شیر و کوپلینگ آتشنشانی و یا گاهی خاموش کننده است .

ساخت و نصب انواع مانیتور  و تریلر مانیتور آتش نشانی

مانیتور آتش نشانی :

مانیتور آتش نشانی یک جت آبی با ظرفیت بالاست که قابلیت کنترل اطفای حریق دستی یا سیستم حفاظت اتوماتیک حریق را دارا می باشد این نوع برای رساندن جریان آب زیاد برای اطفای حریق در صنایع پر خطر مورد استفاده قرار میگیردحفظ فاصله ایمنی از حریق یکی از نکات مهم در اطفای حریق بوده و این مانیتور یکی از تجهیزات کاربردی برای حفظ فاصله ایمن و پاشش آب یا فوم روی موضع حریق است .

موبایل فوم آتشنشانی :

موبایل فوم یا همان دستگاه فوم آتش نشانی قابل حمل می باشد که یک مخزن بزرگ کف روی دستگاه تعبیه شده است  و ظرفیت آن متغیر می باشد  و به پمپ آب که فشار آن حداقل هفت برابر ظرفیت دستگاه است متصل می شود .

قرقره شیلنگ آتش نشانی :

قرقره آتش نشانی مخصوص نگهداری شیلنگ تاشونده ( شیلنگ برزنتی ) آتش نشانی است این نوع قرقره بدون سیستم آبرسان تولید شده و نگهدارنده انواع شیلنگ آتش نشانی در قطرهای مختلف است .

نردبان پیشرفته آتش نشانی :

این نردبان از 2 یا 3 کشوی متحرک و باز شونده که بیشتر جنس آنها از آلومینیوم می باشد ؛ نردبان آتش نشانی جزء جدایی نا پذیر یک آتش نشان محسوب شده و همواره در زمان وقوع حادثه کاربرد دارد از این ابزار زمانی استفاده می شود که ساختمان بلند و طویل دچار حریق شده و ساکنان راه خروج ندارند در نتیجه از نردبان برای خارج کردن مصدومین از پنجره و برای بالا و پایین رفت از ساختمان استفاده می شود نردبان آتشنشانی در انواع کشوی , سقفی و قلاب دار ساخته می شود .

تجهیرات فردی آتش نشانی

  • ماسک
  • سیستم تنفس هوای فشرده
  • عینک ایمنی
  • دستکش ایمنی
  • کلاه ایمنی
  • جلیقه آتش نشانی
  • کفش ایمنی و…
ساخت انواع دلوج ولو آتش نشانی 3 اینچ تا 10 اینچ فولادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *