آتش نشانی

کپسول آتش نشانی مناسب آزمایشگاه چست ؟

کپسول آتش نشانی مناسب آزمایشگاه
کپسول آتش نشانی مناسب آزمایشگاه

کپسول آتشنشانی مناسب آزمایشگاه

در آزمایشگاه ها به شکل مداوم از آتش و شعله استفاده می شود ایجاد آتش های برنامه ریزی شده اعم از شعله های باز تولید شده از طریق مشعل هاس بونسن و الکل , مشعل های جوشکاری , مشعل های شعله ور و… این شعله ها منبع گرما و احتراق و سوخت هستندبا این حال تنها دلیل آتش سوزی این شعله ها نیستند منابع دیگر اعم از بخاری , مقاومت الکتریکی در صفحات داغ , سیم های رشته ای , سیم های الکتریکی و.. منابع آتش سوزی برنامه ریزی شده در آزمایشگاه ها می باشند آیا می دانید در صورت حریق کپسول آتشنشانی مناسب آزمایشگاه چیست ؟ تهران فایر تولید کننده دیلاج ولو ، بلدر تانک ، مخازن بلدر تانک  و انواع تجهیزات  سیستم اطفاء حریق فوم پاش میباشد . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • کپسول آتشنشانی مناسب آزمایشگاه چیست ؟
  • چگونه از آتشسوزی در آزمایشگاه پیشگیری کنیم ؟

تولید دیلاج ولو 3 اینچ تا 9 اینچ

کپسول آتشنشانی مناسب آزمایشگاه چیست ؟

کپسول آتشنشانی آب و گاز :

از جمله خاموش کننده و کپسول آتشنشانی مناسب آزمایشگاه , استفاده از کپسول آب و گاز است , این نوع خاموش کننده شامل یک کپسول محتوی آب بوده که عامل خارج کننده آن که گاز نیتروژن می باشد با فشار به درون کپسول تزریق می شود این خاموش کننده برای انواع حریق کلاس A , B , C ,F و آتشسوزی های ناشی از برق و الکتریسیته مناسب است با استفاده از این کپسول در آتشسوزی های آزمایشگاه میزان خسارت به کمترین حد خود می رسد  و ماشین آلات و تجهیزات برقی و مدارک مهم پس از تخلیه کپسول سالم می مانند .

کپسول آتشنشانی co2 :

از بیشترین آتشسوزی ها در آزمایشگاه , حریق ناشی از لوازم الکتریکی است در صورت چنین آتشسوزی باید از پخش آن به دیگر تجهیزات جلوگیری نمود , کپسول co2 می تواند خاموش کننده و کپسول آتشنشانی مناسب آزمایشگاه باشد ترکیبات موجود در این خاموش کننده به گونه ای بوده که موجب حذف اکسیژن و خفه کردن آتش می شود به علاوه در ترکیبات این خاموش کننده ماده شیمیایی اضافی وجود نداشته و در نتیجه شما را خطری مبنی بر ترکیب آن ماده با دیگر مواد قابل اشتعال درون آزمایشگاه نمی کند .

شیر فلیم ارستر چیست ؟

کپسول آتشنشانی مناسب فلزات :

امکان اشتعال فلزات ( اعم از منیزیم , سدیم  , تیتانیم و.. ) در آزمایشگاه بالاست در صورت اشتعال این مواد خاموش کننده ای مناسب را نیاز دارند تا بتوان با استفاده از خاموش کننده مناسب آتش را به طور کامل پوشش داد مخلوط شیمیایی خشک و واکنش ناپذیر با ایجاد لایه ای ضخیم روی مواد شعله ور مانع از اکسیژن رسانی به شعله می شود و در نتیجه حریق را خاموش و از شعله ور شدن مجدد فلزات جلوگیری می کند , در آتشسوزی کلاس D برای اطفای حریق فلزات از کپسول خاموش کننده مخصوص آن فلز استفاده می شود .از جمله بهترین خاموش کننده فلزات می توان کپسول های آتشنشانی مبتنی بر پودر که به عنوان کپسول آتشنشانی پودرو گاز دسته بندی می شود استفاده کرد

 

چگونه از آتشسوزی در آزمایشگاه پیشگیری کنیم ؟

می توان با توجه به چند نکته از ایجاد حریق و آتشسوزی در آزمایشگاه جلوگیری نمود , این موارد شامل :

  • نگهداری محلول های آتش گیر که نیازمند خنک شدن هستند در یخچال های ضد انفجار
  • نگهداری محلول های آتش گیر در ظرف های ایمن
  • عدم نگهداری طولانی مدت مواد شیمیایی و اترها
  • بررسی کابل های برق و اطمینان از سلامت آنها
  • خریداری حداقل عوامل آتش گیر و ذخیره در محل مناسب
ساخت مخزن بلدر تانک 15000 لیتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *