آتش نشانی

واقعیت هایی درباره کار آتشنشانان که احتمالا نمی دانستید

واقعیت هایی درباره کار آتشنشانان
واقعیت هایی درباره کار آتشنشانان

واقعیت هایی درباره کار آتشنشانان که احتمالا نمی دانستید

شغل آتش نشانی سخت و خطرناک است ؛ اما این شغل هدفی بسیار ارزشمند را دارا بوده به این دلیل که آتش نشانان از سلامت مردم و جان و مال آنها محافظت می کنند .

عده کمی هستند که می دانند آتش نشانان کسانی اند که وظیفه شان پایین آوردن گربه هایی که بالای درخت گیر کرده اند یا لباس های آنها در برابر چه درجه از شعله آتش مقاوم است .

اما در رابطه با این نجات دهندگان زندگی حقایق دیگری هم وجود دارد که ممکن است نظر شما را در رابطه با این شغل شگفت انگیز تغییر دهد .

یونیفرم آتش نشانی می تواند تا دمای 2200 درجه فارنهایت را تحمل کند

در ساخت لباس آتش نشانان موادی خاص به کاررفته که می تواند تا دمای 2200 درجه فارنهایت را تحمل کرده و از فرد در مقابل جذب اسیدهای غلیظ و قلیایی محافظت کند ؛ در چنین دمایی بیشتر مواد روی زمین می توانند مشتعل شوند .

قیمت مانیتور ریموتی آتش نشانی

آتش نشان ها نباید سبیل یا پیرسینگ صورت داشته باشند

آتشن نشانان از ماسک اکسیژن استفاده می کنند ؛براساس مقررات ایمنی صورت آتش نشانان نباید دارای هیچ نوع زائده , سوراخ یا مویی باشد تا ماسک به خوبی محکم شود .

در یک ساختمان در حال سوختن چیزی شنیده یا دیده نمی شود

در فیلم ها مشاهده می کنید که آتش نشانان در یک ساختمان شعله ور و در حال سوختن به راحتی حرکت می کنند مجروح را سریع پیدا کرده و ماسک خود را برداشته و روی صورت فردی که به کمک نیاز دارند می گذارد اما در واقعیت یک آتش نشان نمی تواند ماسک خود را بردارد به این دلیل که دود غلیظ موجب خفگی وی می شود یک فرد آتش نشان نمی تواند چیزی را ببیند و یا صدای فریاد کمکی را بشوند چرا که شعله های آتش این اجازه را به او نمی دهند .

لباس آتش نشان ها 5 تا 30 کیلوگرم است

وزن لباس آتش نشان ها 5 تا 30 کیلوگرم است و این رقم بستگی به این دارد که در ساخت یونیفرم از چه چیز استفاده شده و یا اینکه چه چیز در لباس وجود دارد با این حال نمی توان انکار کرد که آتش نشانان تنها در صورتی می توانند کار کنند که از لحاظ بدنی متناسب باشند .

آتش نشانی تنها یک شغل مردانه نیست

نخستین زن در جهان مولی ویلیامز بود که در اوایل قرن 19 در کنار مردان به اطفای حریق پرداخت ؛بعد ها زنان آتش نشان دسته ای جدا گانه را به خود اختصاص دادند , واقعیت این بود که هر مردی نمی تواند با این شغل خطیر کنار آید در نتیجه به سختی می توان زنانی را که به عنوان آتش نشان کار می کنند ( جنس ضعیف  ) دانست .

ساخت بلدر تانک 10 هزار لیتری

کار یک آتش نشان به اطفای حریق محدود نمی شود

کار یک آتشنشان تنها اطفای حریق نیست این قهرمانان هنگام وقوع دیگر حوادثات  اعم از سیل , زلزله , بلایای انسانی و نیز اقدامات تروریستی جان مردم را نجات می دهند , ابن افراد حتی به عنوان لوله کش , برق کار , مکانیک , روانشناس و در مواقعی که نیاز باشد برای ارائه کمک های اولیه پیش از رسیدن پزشکان برای خدمت رسانی حاضرند ؛ در برخی موارد حتی  خودروهای آتش نشانی برای احیای قربانیان بدون علایم حیاتی تجهیزات و دستگاه ویژه ای دارند .

آتش نشانان در برخورد با کودکان باید مهارت خاص داشته باشند

گاهی اوقات یک فرد آتش نشان در برخورد با بچه به مهارت خاص نیاز دارد به عنوان مثال یک بچه درب را روی مادرش که خارج از ماشین است قفل کرده و مادر مجبور است با آتش نشان تماس بگیرد و آنها باید موفق شوند کودک را از ماشین پیاده کنند

آنها علاوه بر اطفای حریق حیوانات را نجات می دهند

برای نجات حیواناتی که در شرایط اضطراری گیر افتاده اند , آتش نشانان تماس های زیادی دریافت می کنند ؛ در صورتی که سگی در چاه بیافتد , گربه ای نتواند از درخت یا تیر برق پایین بیاید و …. آتش نشانان به کمک آمده و تمام تلاش خود را برای نجات آنها انجام می دهند .

شیفت های کاری آنها طاقت فرساست

اغلب شیفت ها به صورت 24 ساعته با استراحت 48 ساعته و یا اینکه 10-12 ساعت برای 4-3 روز متوالی طول می کشد اما در حریق های گسترده و دیگر موارد اضطراری ممکن است که آتش نشانان بیش از یک روز و بدون هیچ استراحتی کار کنند .

خرید دیلاج ولو 3 اینچی از تولید کننده

در اسرع وقت آماده می شوند

به گونه ای آتش نشانان وسایلشان را تا می کنند که می توانند درون چکمه بپرند و در چند ثانیه شلوارشان را بپوشند در ثانیه بعد ژاکت پوشیده و کلاه خود را برداشته وسوار ماشین شوند آنها تنها چند دقیقه فرصت دارند زیرا ممکن است هر ثانیه به قیمت جان یک فرد تمام شود

بهترین روش برای نجات از حریق خیس کردن لباس آتش نشان است

در قدیم آتش نشان های ژاپنی از روشی ویژه برای مهار آتش استفاده می کردندیکی از این روش ها خیس کردن لباسشان بود همچنین آنها دیوارها را تخریب می کردند تا آتش گسترش پیدا نکند اما امروزه آب با خودروهای آتش نشانی آورده می شود و یک ربع برای اطفای حریق کافی است تا آتش نشانان از نردیک هیدرانت آب را پمپ کنند و برای اطفای حریق استفاده کنند .

دردسر ساز بودن فضای وسیع در هنگام حریق

یک قرن پیش مهار حریق آسان تر بود زیرا خانه ها با تعداد اتاق های زیاد , دیوار و درب ها از گسترش سریع آتش جلوگیری می کردند اما بسیاری از خانه های امروز به دلیل فضاهای خالی زیاد آتش به سرعت گسترش یافته و خاموش کردن آن دشوار است ؛ اکثرا آتش سوزی در آشپزخانه رخ می دهد و هر سه مورد مرگ ناشی از آتش سوزی در خانه ها دو مورد در خانه های بدون هشدار دهنده آتش مانند دتکتور اتفاق می افتد  .

داوطلب شدن برای آتش نشانی

به دلیل کمبود بودجه دولت در بیشتر کشورها مردم داوطلبانه آتش نشانی می شوند به عنوان مثال در شیلی 10 هزار نفر داوطلبانه با پرداخت هزینه ماهانه دوره آموزشی ویژه ای میبینند به این افراد بمبروس می گویند .

سگ های آتش نشانان

در گذشته سگ های دالمیشن برای باز کردن عبور نیرو ها از نیروهای آتش نشانی جلوتر می دویدند ؛ این نژاد  در توانایی سریع یادگیری بی نظیر است و نیزتوانایی این را دارند که با دیگر حیوانات با زبانی مشترک ارتباط برقرار کنند .

ساخت و نصب فوم چمبر و فوم پورر آتش نشانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *