آتش نشانی

خاموش کننده های محتوی آب کدامند ؟

خاموش کننده های محتوی آب کدامند ؟
خاموش کننده های محتوی آب کدامند ؟

مورد استفاده خاموش کننده های محتوی آب چیست ؟

برای ایجاد آتش سوزی سه عامل مواد قابل اشتعال , حرارت و اکسیژن لازم است , بر حسب نوع مواد قابل اشتعال اعم از مواد جامد مانند چوب و کاغذ , روغن ها , وسیال الکتریکی و… که موجب آتش سوزی می شوند , آتش سوزی ها نیزدر  گروه A برای مواد خشک , گروه B برای روغن ها , گروه C گازها , گروه D فلزات , گروه E الکتریکی و گروه F چربی های آشپزخانه  طبقه بندی می شوند انواع خاموش کننده ها شامل آب و کف , آب و گاز , مواد شیمیایی خشک , مواد شیمیایی تر , هالوژن و پودر خشک است  هر حریقی خاموش کننده مختص به خود را می طلبد در این بین کپسول های اتش نشانی بر پایه آب بسیار پر کاربرد هستند  آیا می دانید مورد استفاده خاموش کننده های محتوی آب چیست ؟ و از این کپسول ها باید برای کدام یک از کلاس حریق استفاده نمود ؟ تهران فایر تولید کننده و تامین کننده تجهیزات آتش نشانی آب و فوم و سیستم fm200 و co2 میباشد . جهت مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • خاموش کننده های محتوی آب کدامند ؟
  • مورد استفاده خاموش کننده های محتوی آب چیست ؟
  • چرا از خاموش کننده های محتوی آب برای کلاس A استفاده می شود ؟
  • مزایا و معایب خاموش کننده های محتوی آب
ساخت انواع بلدر تانک 10000 لیتری فولادی

خاموش کننده های محتوی آب کدامند ؟

خاموش کننده های آب و کف :

مورد استفاده خاموش کننده های محتوی آب و کف  با حذف گرما از سه ضلع عناصر موجب اطفای حریق می شوند , کف نیز اکسیژن را از عناصر دیگر جدا می کند مورد استفاده خاموش کننده های محتوی آب برای  کلاس A مناسب هستند و نباید برای کلاس B یا C استفاده شوند برای مبارزه با آتش سوزی های کلاس A نازل را مستقیما به سمت پایه آتش قرار داده و جت را بر این اساس از چپ به راست حرکت می دهیم .

خاموش کننده های آب و گاز :

یکی از پر کاربردترین خاموش کننده ها در ایمنی منازل و محیط کار کپسول های آتش نشانی آب و گاز است این نوع برای اطفای حریق کلاس A و خاموش کردن مشتقات چوب و کاغد استفاده می شود این خاموش کننده شامل یک کپسول محتوی آب بوده که عامل خارج کننده آن گاز نیتروژن است که با فشار به درون کپسول تزریق می شود به دلیل اینکه یک جزء این کپسول گاز است پس از هر نظر شبیه کپسول پودر و گاز است تنها تفاوت آن این است که هنگامی که کپسول را فشار می دهید صدای آب از داخل آن شنیده می شود .

مورد استفاده کننده خاموش کننده های محتوی آب چیست ؟

مورد استفاده خاموش کننده های محتوی آب برای آتش سوزی کلاس A که مواد خشک و جامد است اعم از چوب  , کاغذ , پارچه , پرده , مبل , پلاستیک و لاستیک ,  و… مناسب هستند , از خاموش کننده های محتوی آب می توان در انبار های فروش ورق های mdf , انبار کاغذ , کتابخانه ها , چاپخانه ها , نجاری ها , دفاتر نشر و  یا حتی ادارات , دانشگاه ها ومدارس استفاده نمود .

طراحی و ساخت و نصب دیلاج ولو 10 اینچ

چرا از خاموش کننده های محتوی آب برای کلاس A استفاده می شود ؟

کپسول های خاموش کننده پایه آب در اطفای حریق کلاس A مناسب هستند به این دلیل که عملکرد آنها برای سرد کردن آتش و حذف منبع گرما است , برای این نوع کلاس حریق می توان از خاموش کننده های پایه فوم نیز استفاده نمود این خاموش کننده ها با خفه کردن آتش و ایجاد مانع بین منبع سوخت و گرما کار می کنند.

مزایا و معایب خاموش کننده های محتوی آب

  • قیمت نسبت پایین
  • سازگاری با محیط زیست
  • بی خطر بودن برای انسان
  • استفاده آسان
  • عدم استفاده در آتش سوزی های الکتریکی , مایعات قابل اشتعال , روغن و چربی
  • مناسب بودن برای اطفای حریق کوچک
تولید انواع مانیتور ریموتی آتش نشانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *