آتش نشانی

چگونه می توان آتش جنگل را خاموش کرد ؟

چگونه می توان آتش جنگل را خاموش کرد ؟
چگونه می توان آتش جنگل را خاموش کرد ؟

چگونه می توان آتش جنگل را خاموش کرد ؟

آتش سوزی جنگل یک نوع آتش سوزی کنترل نا پذیر است ؛ این نوع با دیگر انواع اتش سوزی ها از لحاظ گستردگی , سرعت گسترش از منشأ و پتانسیل تغییر جهت ناگهانی تفاوت دارد , آتش سوزی جنگل می تواند آسیب گسترده ای به زندگی و دارایی های بشر وارد نموده و بخش عظیمی از درختان از بین می روند و آسیب های بی برگشت به محیط زیست وارد می شود , چگونه می توان آتش جنگل را خاموش کرد ؟ برای حفاظت از جنگل در برابر آتش سوزی چه راه کارهایی وجود دارد ؟ تهران فایر تامین کننده تجهیزات آتش نشانی آب و فوم با فروش ، نصب  و راه اندازی سیستم  اطفاء حریق آب و فوم ، co2 و fm200 در خدمت شماست . برای مشاوره با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • هنگام آتشسوزی در جنگل چه کنیم ؟
  • چگونه می توان آتش جنگل را خاموش کرد ؟
  • راه کارهای حفاظت از جنگل در برابر آتشسوزی

سیستم آب و فوم چیست ؟

هنگام آتش سوزی در جنگل چه کنیم ؟

در ابتدا به کلیه خدمات اورژانسی مانند آتش نشانی و نهادهای مربوطه تماس بگیرید , هنگامی که با آتش غیر قابل کنترل در جنگل مواجه شدید با خدمات اورژانسی آن منطقه تماس بگیرید و تمام جزئیات مربوط به آتش سوزی اعم از میزان شعله ور شدن حریق و موقعیت منطقه را به آنها بگویید , تنفس گاز مونواکسید کربن بسیار خطرناک است بنابراین دهان و بینی خود را بپوشانید و از آتش دور شده و به جای امن بروید جایی که گل و خاک بیشتری در آنجا وجود دارد .

چگونه می توان آتش جنگل را خاموش کرد ؟

آتش جنگل را با آب خاموش کنیم :

در رابطه با اینکه چگونه می توان آتش جنگل را خاموش کرد ؟ باید گفت , آتش جنگل جزء آتشسوزی کلاس A محسوب می شوند واز خاموش کننده های  اتش سوزی ها کلاس A می توان به آب اشاره نمود ؛ در صورت وجود دریاچه یا تانکر در نزدیکی محل اتشسوزی سریعا به پمپ آب مجهز کنید و روی حریق بگیرید , چون آب به شدت به آتش واکنش نشان می دهد می تواند به اطراف پاشیده شود , پشت باد بایستید تا دود ناشی از خاموش کردن آتش در چشمتان نرود اگر از تکه زغالی دود بلند شد یعنی درون آن هنوز آتش وجود دارد .

ساخت و فروش بلدر تانک افقی و عمودی

خاموش کردن آتشسوزی جنگل با کپسول آتشنشانی :

اگر آتش سوزی ناشی از اتصال برق باشد چگونه می توان آتش جنگل را خاموش کرد ؟ در صورت رخ داد حریق ناشی از الکتریسیته آب نه تنها به خاموش شدن حریق کمک نمی کند بلکه ممکن است موجب سرایت آن به دیگر نقاط و یا حتی برق گرفتگی افراد شود ؛ برای اطفای حریق اینچنینی باید از گازهای دی اکسید کربن استفاده نمود به این دلیل که این گازها وزن بیشتری دارند و برای نرسیدن به اکسیژن قسمت های سوخته شده را پوشش می دهند همچنین برای حریق هایی که بر اثر مواد نفتی و بنزینی ایجاد شده اند نمی توان از آب استفاده نمود زیرا استفاده از آب بر حریق می افزاید .

استفاده از خاک برای خاموشی آتش جنگل :

برای مطمئن شئن از این که آتش مجددا شعله ور نمی شود , باد یا دیگر عوامل طبیعی , مواد قابل اشتعال اعم از برگ های خشک , کاغذ و.. را بر روی ان نمی اندازد , می توان بخشی از خاک اطراف محل آتش را برداشته و زغال های خاموش شده را با خاک پوشش داد , به هیچ عنوان تمام آتش را زیر خاک مدفون نکنید به این دلیل که ممکن است آتش زیر خاک مجدد شعله ور شود بهتر است خاک را با خاکستر آتش ترکیب کنید به گونه ای که خاک و خاکستر مانع از کنار هم قرار گرفتن زغال ها شود .

راه کارهای حفاظت از جنگل در برابر آتشسوزی

  • هرگز مواد شیشه ای مانند بطری شیشه ای و یا خرده شیشه را در جنگل رها نکنید زیرا این اشیاء عملکردی مانند عدسی ذره بین دارند .
  • از پرت کردن چوب کبریت یا ته سیگار استفاده شده در جنگل خودداری کنید .
  • بقایای محصولات کشاورزی در مزارع نزدیک جنگل را نسوزانید زیرا خاکستر برخاسته از آنها ممکن است موجب آتشسوزی شود .
  • هنگام خاموش کردن آتش آن را به طور کامل خاموش کنید .
  • زباله های خودر ا در جنگل نسوزانید .
نصب و راه اندازی دیلاج ولو 3 اینچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *