اخبار

آتش سوزی جنگلی یونان قربانی گرفت / آتن در محاصره آتش

آتش سوزی جنگلی یونان قربانی گرفت
آتش سوزی جنگلی یونان قربانی گرفت

آتش سوزی جنگلی یونان قربانی گرفت / آتن در محاصره آتش

در آتن نیروهای امدادی در حال مبارزه با آتش گسترده ای هستند که از سه روز پیش به سمت شهر آتن پیشروی می کند , هوای داغ  خشک همراه با بادهای شدید اتش را به سرعت به نواحی دیگر سرایت می دهد , امروز ( سه شنبه ) جسد نخستین نفری که در این آتش سوزی جان باخت پیدا شد .

به نقل از ایسنا به دلیل گسترش آتش , برای درامان ماندن از حریق هزاران نفر به ناچار خانه های خود را ترک کردند.

این حریق شدید ترین آتش سوزی جنگلی یونان در سال جاری است , با این حال مقامات عنوان کردند که شدت حریق در حال حاضر کم شده است و آن هم  به دلیل کاهش شدت وزش باد و نیز تلاش های مداوم اطفای حریق است .

این حریق در نزدیکی روستای وارناواس که در 35 کیلومتری شمال آتن قرار دارد و در روز یک شنبه آغاز شد  در این اتفاق صدها پرسنل آتش نشانی با پشتیبانی 6 هواپیمای آب پاش تلاش کردند تا حریق را مهار کنند .

اما روز دو شنبه وزش بادهای شدید باعث شد تا آتش از مناطق پر درخت و تپه ای به حومه شهر هدایت شود و با طعمه کردن خانه ها موجب وحشت ساکنین شود  , ده ها سال بود که آتش سوزی به این نزدیکی تا مرکز شهر دیده نشده بود

بر اساس گزارش یورونیوز شاهدان امروز گفتند که حریق یک روز قبل به شهرستان ویرلیسیا در 14 کیلومتری از مرکز آتن رسیده است جایی که در یک کارخانه جسد زن 64 ساله پیدا شد .

دولت یونان اعلام  کرده است که آتش سوزی در نواحی جنگلی در نقاط مختلف این کشور باعث مرگ دست کم 60 نفر شده و برای مهار این آتش به کمک بین المللی نیاز است .

دولت یونان از سایر کشورهای اروپایی در خواست کمک کرده است به گفته مقامات محلی رومانی , جمهوری چک , فرانسه , ایتالیا , صربستان و ترکیه صدها آتش نشان و نیز بالگرد , ماشین های آتش نشانی و تانکرهای آب را به محل اعزام کردند .

انتظار می رود که دمای هوا دوباره افزایش یابد و این به معنی خطر ادامه آتش سوزی است .

ساخت دیلاج ولو 8 اینچ فولادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *