آتش نشانی

سنولوئید ولو چیست ؟

سنولوئید ولو
سنولوئید ولو

سلونوئید ولو چیست ؟

شیر برقی که با عنوان سلونوئیدی شناخته می شود نوعی شیر کنترل کننده برای قطع و وصل جریان مایعات و گازها  می باشد قطعه اصلی شیرهای الکتریکی سلونوئید یا همان بوبین بوده که در مرکز شیر قرار گرفته و ازدرون آن سوزنی شیر رد می شود دور تا دور سلونوئید هم سیم پیچ شیر قرار گرفته با اتصال جریان در سیم پیچ سلونوئید به عنوان مغزی این آهنربای الکتریکی عمل می نماید به همین دلیل حرکت به شکل خطی درآمده و سوزنی شیر حرکت می کند مهم ترین ویژگی های شیرهای برقی یا سلونوئید ولو در مقایسه با شیر دستی قابلیت کنترل آنها از راه دور بوده و اینکه می توان سیال را مدیریت نمود .این سازه باز و بسته کردن شیر را انجام می دهد . تهران فایر  تامین کننده تجهیزات آتش نشانی اطفای حریق با انواع شیرهای آتش نشانی از جمله شیر هیدرانت در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگرید و یا همراه ما باشید با  :

  • سلونوئید چیست ؟
  • مشخصات شیر سلونوئید ولو
  • شیر برقی از چه اجزایی تشکیل شده است ؟
  • اهمیت استفاده از شیر برقی یا سلونوئید ولو
  • انواع شیر سلونوئیدی
  • کاربرد شیر برقی
  • مهمترین فاکتور در انتخاب و خرید شیر برقی
  • قیمت انواع شیرهای سلونوئیدی

خرید شیر هیدرانت آتش نشانی

سلونوئید چیست ؟

یک سلونوئید سیمی بلند بوده که به شکل سیم پیچ پیچیده می شود هنگامی که جریان الکتریکی از سیم عبور می کند یک میدان مغناطیسی در داخل سیم پیچ ایجاد می شود سلونوئید می تواند با جریان الکتریکی یک میدان مغناطیسی ایجاد کند و این میدان مغناطیسی می تواند با کمک یک هسته فلزی یک حرکت خطی ایجاد نماید .

مشخصات شیر سلونوئید ولو

شیر های سلونوئیدی از پر کاربردترین قطعات در صنعت می باشد این شیر ها با متریال بدنه برنجی در اندازه های 4/1 , 2/1 , 1, 21/1 , 2 اینچ با دو فشار کاری 10 بار و 16 بار تولید می شوند .

شیر برقی از چه اجزایی تشکیل شده است ؟

سلونوئید ولو متشکل از میله آهنی , سیم پیچ , فنر , شیر کنترلی و کابل کنترلی است شیر از پورت ورودی و خروجی , فنر دیافراگم و دیافراگم تشکیل می شود ؛ در حین فعال بودن شیر جریان کمی از سیال از مجرا و شیر کنترلی عبور می نماید در این سازه برای آب بندی قسمت های مختلف از آب بندهای لاستیکی یا فلزی استفاده می شود برای باز یا بسته نگه داشتن دیافراگم در هنگامی که شیر فعال نیست از فنر دیافراگم استفاده می شود .

اهمیت استفاده از شیر برقی یا سلونوئید ولو

استفاده از شیر برقی در صنایع از اهمیت خاصی برخوردار است از جمله مزایای استفاده از این سازه می توان به قطع و وصل سریع , سرویس دهی طولانی مدت , سرعت بالا در میان شیرهای برقی , ساختاری یکپارچه بهترین طراحی برای دیافراگم برای جریان های بسیار بالا در مقایسه با شیرهایی با مشخصات مشابه , قابل اطمینان بودن و پایین بودن جریان برق مصرفی در آن  اشاره نمود .همچنین در صورت قطع برق می توان از این شیر به صورت کنترل دستی استفاده نمود .

انواع بلدر تانک و مخزن بلدر

انواع شیر سلونوئیدی

شیرهای برقی به صورت دو راهه , سه راهه و چهارراهه ساخته می شوند ؛ در نوع دوراهه شیر دو وضعیت قطع یا وصل دارد یعنی شیر یا کاملا باز و یا کاملا بسته است در نوع سه راهه سیال ورودی به یکی از دو مسیر خروجی شیر هدایت می گردد

کاربرد شیر برقی

رایجترین کاربرد شیرهای برقی یا سلونوئید ولو استفاده از آنها در سیستم آبیاری کشاورزی صنعتی و اتوماتیک , استفاده از سیستم های تبرید و تهویه مطبوع , استفاده در صنایع نفت و گاز , استفاده در صنعت پتروشیمی , ماشین های ظرفشویی و لباسوشیی صنعتی و خانگی و کنترل کننده سیلندرها در سیستم های پر قدرت بادی و هیدرولیک می باشد .

مهم ترین فاکتور در انتخاب و خرید شیر برقی

هنگام خرید شیرهای برقی باید که نکاتی را مد نظر قرار داد از جمله اینکه

  • میزان فشار کاری مجاز دستگاه چقدر است ؟
  • اطلاع از سایز اتصالات برقی و میزان فشار کاری مجاز دستگاه
  • نوع کاربرد و مدل شیر
  • بیشترین زمانی که شیر مجاز است کار کند
  • نوع اتصال ( دنده ای یا فلنجی بودن )
  • بررسی محیط انتقال سیال از لحاظ میزان رطوبت , دما و فشار

قیمت انواع شیرهای سلونوئیدی

شیرهای سلونوئیدی در انواع مختلف تولید شده و کاربردهای متفاوتی نیز دارند در تعیین قیمت این محصول نوع , سایز و ابعاد , برند تولید کننده و…. تأثیر گذار است .

تولید شیر فشار شکن آتش نشانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *